Migros bilgi teknolojileri kullanımında sektörünün öncü kurumlarından birisi, kimlik yönetimi (IDM) uygulaması kullanmanın faydaları ile ilgili neler söylemek istersiniz?
Çok yüksek sayıda kullanıcı kimliğini yönettiğimiz bir yapıda rol, grup çeşitliliğimiz de haliyle fazla olmakta, organizasyonel değişikliklere bağlı grup ve yetki değişimleri sık yaşanmaktadır. Dinamik kimliklendirme ihtiyaçlarımızı güvenli, hızlı ve pratik bir şekilde yönetmek zorunda olduğumuzdan IDM uygulaması kullanımını önemsiyoruz.
Kurumumuzda IDM olunca bilgi teknolojilerindeki operasyonel süreçleriniz ciddi anlamda kısalıyor ve otomatize bir yapıya kavuşuyor. Üstelik tek bir yerden beslenen ve merkezileşen kimliklendirme süreci güvenlik için çok önemli. IDM uygulaması kullanmadığınızda ve kimlik senkronizasyonunuz hiçbir yerden otomatik olarak beslenmeyip tüm bu süreçler manuel yürütüldüğünde, izlenebilir bir ortamınız olmaz, kim nasıl bir hata yaptı ölçemez ve takip edemezsiniz. IDM uygulamaları sayesinde ITIL’e göre merkezi bir yapıya da sahip olursunuz ve bilginiz dışında bir işlem gerçekleşmez, günün sonunda istediğiniz anda güncel raporlama ihtiyaçlarınızı karşılayabilirsiniz.
ideal uygulamasından önce kullandığınız global IDM ürününde ne tür zorluklar yaşıyordunuz? Neler sizi bir ürün değişikliğine yönlendirdi?
Çalışanlarımızın Migros kurumsal uygulamalarına bağlanırken ihtiyaç duydukları kullanıcı hesap tanımları, yetki yönetimleri global bir kimlik yönetim ürünü ile uzun yıllardır yönetilmekteydi. Bu ürün eski bir versiyonda kalmıştı ve yenilememiz IDM’i baştan kurmak gibi bir proje süresi getiriyordu ve maliyet tarafı ise başlı başına ayrı bir konuydu. Uygulamalarımız arasındaki entegrasyonlarda istediğimiz çevikliği sağlayamıyordu ve kod dilinin eskide kalması gibi nedenlerle ortamlarımıza uyarlamak uzun zaman alıyordu. Güncel teknolojileri kullanan ve ihtiyaçlarımıza pratik ve hızlı çözümler üretebilecek bir IDM çözümüne ihtiyacımız vardı.
ideal’i tercih etme nedenleriniz nelerdi?
Öncelikle, globalde ve Türkiye’de kendini kanıtlamış, güçlü referansları olan, lokal desteği güçlü ve sürdürülebilir bir çözüm ortağı seçmeliydik. Uygulama anlamında ise mevcut IDM yapımızda bir aksaklık yaşamadan sağlıklı bir geçiş yapabilecek, bunun yanında mevcutta yapamadıklarımızı karşılayabilecek bir çözüm olmalıydı.
Data Market ve ideal bu açılardan bakıldığında değerlendirdiğimiz çözüm ve iş ortakları arasında hem fayda maliyet oranı, hemde çözüme odaklı en uygun iş ortağı ve IDM ürünüydü.
Migros ve Data Market proje ekiplerinin çok uyumlu çalıştığını söylemek isterim. Kritik bir zaman diliminde mevcut yapımızı eksiksiz ve hatasız bir şekilde ideal’e taşıdılar, ek taleplerimizi gerçekleştirdiler. Proje boyunca düzenli toplantılar ile sürekli gidişat hakkında bilgilendirildik. Bizi doğru anlayan ve önceliklerimize önem veren bir ekiple çalışmaktan memnunuz.
Her şeyden önce sistem sürekli güncel tutuluyor, yeni özellikler geliyor, ürünün yazılımcı ekibine ulaşmakta zorluk yaşamıyoruz. Migros’a özel ürünleri kolayca tanımlayabiliyoruz. ideal’in kendi kod kütüphanesi olması ve ihtiyaca göre değiştirilebilmesi güzel. Bu iş süreçlerimizi de hızlandırıyor. Çalışanlarımız Self Servis Portal çözümü sayesinde bilgi teknolojilerindeki uzman kaynaklarımızı meşgul etmeden kendileri şifre sorunlarını çözebiliyorlar. Office 365 lisans haklarımızı ideal ile kolayca yönetebiliyoruz. Tüm kademelerdeki Office 365 lisansları hangi kullanıcı profiline atanacaksa ideal bunu otomatik bir şekilde yapıyor. Kullanıcı kimlik veri setimizi istediğimiz şekilde filtreleyip rapor ihtiyaçlarımızı karşılayabiliyoruz.